Na osnovu Zakona o državnoj imovini ("Sl.list CG" br. 21/2009, 40/2011), Uredbe o prodaji i davanju u zakup stvari u državnoj imovini („Sl. List Crne Gore broj 44/10“), Uredbe o prodaji akcija i imovine putem javne aukcije („Sl.list RCG“, br.20/04), Odluke SO Bijelo Polje o prodaji nepokretnosti javnim nadmetanjem broj 02-016/23-314 od 07.04.2023.godine, i Rješenja Direkcije za imovinu i zaštitu prava opštine o imenovanju Komisije br.12-112/23 od 24.04.2023.godine, Komisija za sprovođenje postupka prodaje I davanja u zakup nepokretnih stvari koje predstavljaju opštinsku imovinu, objavljuje:

 

    JAVNI POZIV
   za prodaju nepokretnosti javnim nadmetanjem (aukcijom)

 

         PREDMET PRODAJE:

      Kat. parcela br.190/2 KO Bijelo Polje, ukupne površine 253m2, upisane u Listu nepokretnosti  br.2411 KO Bijelo Polje, na ime Crna Gora-subjekt raspolaganja opština Bijelo Polje sa obimom prava svojine 1/1.

      Predmetna parcela se nalazi u zahvatu DUP-a Centralne zone Opštine Bijelo Polje, od koje je formirana urbanistička parcela UP 81 (zona 3), a planirana namjena je Centralne djelatnosti. Iznos naknade za komunalno opremanje za zonu u kojoj se nalazi katastarska parcela br.190/2 KO Bijelo Polje, iznosi 35,20€/M2 neto površine objekta.     

      Početni iznos naknade za zemljište je 120 eura po 1m2, odnosno ukupno  30.360,00€.  

OPŠTI USLOVI:

      Vrijeme i mjesto podnošenja prijava

      Pravo da učestvuju na javnom nadmetanju imaju sva domaća i strana pravna i fizička lica, ako su otkupili aukcisku dokumentaciju, uplatili depozit i registrovali se kao učesnici na aukciji. Prijave za javno nadmetanje (aukciju) podnose se u zapečaćenom omotu Opštini Bijelo Polje, Ulica slobode bb, Bijelo Polje, preko Građanskog biroa, Direkciji za imovinu I zaštitu prava Opštine Bijelo Polje, za Komisiju za sprovođenje postupka po javnom pozivu radi prodaje nepokretnosti u vlasništvu Opštine Bijelo Polje, sa naznakom „Za javno nadmetanje - ne otvaraj“.

    Javni poziv se objavljuje u “Službenom listu Republike Crne Gore”, internet stranici Opštine Bijelo Polje I dnevnoj  novini „Pobjeda“. Rok za podnošenje prijava je najkasnije do 20.11.2023.godine do 14 časova.

      Učesnici postupka javnog nadmetanja dužni su uz prijavu sa naznačenim predmetom prodaje (aukcije) dostaviti dokaz o uplati depozita u visini od 5 % od ukupnog iznosa početne cijene za zemljište, odnosno iznos od 1.518,00€,   na žiro račun trezora Opštine Bijelo Polje broj  510-1108-14 koji se vodi kod CKB banke, ili dostaviti garanciju banke važeću na period od najmanje 3 mjeseca, bez prigovora i naplativu na prvi poziv na iznos depozita kao i sljedeće podatke:

  • za fizička lica prezime, ime i ime jednog roditelja; adresu, jedinstveni matični broj i potpis, broj telefona i broj faxa (ukoliko ga posjeduje);broj računa za vraćanje depozita; broj lične karte ili putne isprave (pasoša)-ukoliko se predaju kopije potrebno ovjeriti kod nadležnog organa; dokaz o uplati depozita ili garancije banke.
  • za pravno lice naziv i sjedište pravnog lica; dokaz-rješenje o registraciji sa izvodom iz CRPS-a za domaća, odnosno dokaz o registraciji nadležnog organa matične države stranog ponuđača za strana lica (original ili ovjerena kopija rješenja), ime i prezime direktora i njegov potpis; ovlašćenje-punomoćje za učestvovanje na javnom nadmetanju; broj telefona i broj faksa; dokaz o uplati depozita ili garancije banke; broj računa za vraćanje depozita.

       Aukcijska dokumentacija

       Aukcijska dokumentacija se može podići svakog radnog dana u periodu od  12-14 časova u kancelariji  br.1, Direkcije za imovinu i zaštitu prava Opštine Bijelo Polje, ul.Radomira Medojevića br.1, Bijelo Polje , kontakt telefon +382 (0) 50 432 713.

       Na ime otkupa aukcijske dokumentacije potrebno je uplatiti iznos od 150,00 €, na žiro račun trezora Opštine Bijelo Polje broj  510-1108-14 koji se vodi kod CKB banke.  

       Datum, vrijeme i mjesto obilaska parcela

 

       Obilazak parcele izvršiće se dana 16.11.2023.godine, sa polaskom u 9,00 časova ispred zgrade Opštine Bijelo Polje.

 

       Datum, vrijeme i mjesto održavanja registracije učesnika

 

       Registracija učesnika obaviće se u prostorijama Opštine Bijelo Polje, Sali Skupštine Opštine Bijelo Polje, na II spratu, Ul.Slobode, dana 24.11.2023.godine sa početkom u 9,00 časova. Registraciju učesnika aukcije obavlja Komisija za sprovođenje javnog nadmetanja 1 (jedan) čas prije početka aukcije.

       Vrijeme i mjesto održavanja javnog nadmetanja (aukcije)

 

       Prodaja predmetnog zemljišta vršiće se putem usmenog javnog nadmetanja (aukcija) koje će se održati u Sali Skupštine Opštine Bijelo Polje, Ul.Slobode, na II-spratu, dana 24.11.2023. godine sa početkom u 10,00 časova.

 

POSEBNI USLOVI:

        Postupak javnog nadmetanja (aukcije)

        Postupak Javnog nadmetanja (aukcije) smatraće se uspjelim i u slučaju kada je dostavljena jedna ispravna prijava, a podnosilac prijave se registruje i prisustvuje aukciji u kojem slučaju se lice koje je steklo status učesnika na aukciji proglašava kupcem, a početna cijena na aukciji može biti prodajna cijena, s time što ako učesnik odbije da prihvati prodajnu cijenu, gubi pravo na povraćaj depozita.
        Promjena raspona ponude u postupku javnog nadmetanja (aukcije), licitacioni korak, iznosi 10,00 €/m2. Kupcem se proglašava učesnik koji je ponudio najveću cijenu, a njegova ponuda smatra se prihvaćenom ponudom za kupovinu predmetne nepokretnosti.

      Postupak nadmetanja se završava ako niko od učesnika ni na trećem pozivu ne ponudi veću cijenu od do tada ponuđene najveće cijene. Ukoliko je najveću cijenu ponudio jedan ponuđač on se proglašava kupcem, a ukoliko je više ponuđača ponudilo najveću cijenu, kupcem se proglašava učesnik koji je prvi ponudio najveću postignutu cijenu. Učesnik koji ponudi najveću cijenu proglašava se kupcem, a njegova ponuda smatra se prihvaćenom ponudom  za kupovinu predmetne imovine.

       Podnosioci prijava čije su prijave neblagovremene i nepotpune ne mogu učestvovati na javnom nadmetanju.

       O početku, toku i završetku aukcije sastavlja se zapisnik na koji učesnik aukcije može uložiti prigovor, usmeno, na zapisniku. Prigovor ne odlaže aukciju, a o osnovanosti prigovora odlučuje Komisija, neposredno po njegovom iznošenju. Odluka Komisije po prigovoru je konačna. Komisija proglašava kupca i isto utvrđuje na samom zapisniku čiji se original dostavlja kupcu nakon potpisivanja od strane članova Komisije, kupca i ostalih učesnika aukcije.

NAČIN I USLOVI PLAĆANJA

       Kupac je dužan da sa Opštinom Bijelo Polje zaključi ugovor o kupoprodaji u roku od 8 dana od dana javnog nadmetanja (aukcije). U protivnom, gubi pravo na kupovinu predmetne nepokretnosti.

       Naknada za zemljište plaća se u ukupnom iznosu, u roku od 15 (petnaest) dana od dana zaključenja ugovora. Ukoliko kupac ne zaključi ugovor o kupoprodaji u predviđenom roku ili ne isplati kupoprodajnu cijenu u predviđenom roku gubi pravo na povraćaj depozita. U tom slučaju, prodavac ima pravo da zaključi ugovor o kupoprodaji predmetne nepokretnosti sa ponuđačem koji je ponudio drugu najveću ponuđenu cijenu.

       Uplaćeni depozit kupca se uračunava u prodajnu cijenu, a ostalim učesnicima javnog nadmetanja (aukcija) se uplaćeni depozit vraća u roku 10 (deset) dana od dana održavanja aukcije.

       Ugovorom o kupoprodaji zemljišta pored elemenata utvrđenih ZOO CG, preciziraće se podaci o katastarskoj i urbanističkoj parceli, namjeni i veličini objekta čija je gradnja predviđena, načinu ugovaranja naknade za komunalno opremanje zemljišta, roku za privođenje namjeni urbanističke parcele koja je predmet ovog javnog poziva i obavezama ugovornih stranaka u slučaju neizvršavanja obaveza, zadržavanja prava raspolaganja nad depozitom i načinu obezbjeđenja potraživanja i pravima i obavezama ugovornih strana, u slučaju neizvršavanja ugovornih obaveza.

       Obaveza kupca je da komunalno opremanje gradjevinskog zemljišta izvrši u skladu sa pozitivno-pravnim propisima. Prava i obaveze u vezi naknade za komunalno opremanje građevinskog zemljišta regulisaće se prema odredbama Zakona i odredbama Opštinske Odluke o naknadi za  komunalno opremanje gradjevinskog zemljišta.

       Troškove prenosa imovine (porez, takse, izrada notarskog ugovora i dr.) snosi kupac.

       Bliža obavještenja mogu se dobiti svakog radnog dana neposredno u prostorijama Opštine Bijelo Polje, Direkcije za imovinu i zaštitu prava Opštine , Ul.Radomira Medojevića br.1 Bijelo Polje, na kontakt telefon +382 (0) 50 432 713 ili mail adresu Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli..

 

 

Broj: 12-176/23

Bijelo Polje, 30.10.2023. godine

 

 

                             Komisija za sprovođenje postupka prodaje i davanja u zakup nepokretnih stvari koje predstavljaju opštinsku imovinu