Zaključkom br. 01-018/20-1047 od 18.11.2020. godine predsjednik Opštine je utvrdio Nacrt Odluke o Nacrt Odluke o linijskom gradsko i prigradskom prevozu putnika na teritoriji Opštine Bijelo Polje koji se nalazi na javnoj raspravi od 18.11.2020.god. i trajaće 15 dana.

Na osnovu člana 16 Odluke o načinu i postupku učešća lokalnog stanovništva u vršenju javnih poslova („Sl.list CG-opštinski propisi“ br.34/11), člana 167 Zakona o lokalnoj samoupravi (Sl.list CG br. 02/18 i 34/19) propisano je da prijedlog Odluke o linijskom prevozu pripremi nadležni organ to jest Sekretarijat za preduzetništvo i ekonomski razvoj  opštine Bijelo Polje i zadužen je za organizovanje i sprovođenje javne rasprave.

Nacrt Odluke o linijskom gradsko i prigradskom prevozu putnika na teritoriji Opštine Bijelo Polje je objavljen na sajtu Opštine Bijelo Polje www.bijelopolje.co.me, te tim putem su sva zainterosavana lica imala javni uvid u Nacrt  Odluke i mogućnost dostavljanja primjedbi, prijedloga i sugestija, dolaskom u zgradi Opštine i na e-mail adresu Ova adresa el. pošte je zaštićena od spambotova. Omogućite JavaScript da biste je vidjeli., kao i slanjem zahtjeva od strane zainteresovanih lica.

Za sve zainteresovane građane, pravna lica, privrednike, preduzetnike, nevladine organizacije i druge zainteresovane subjekte javna rasprava organizovana je dana 02.12.2020.godine sa početkom u 12h u sali Skupštine Opštine. Na javnoj raspravi održana je diskusija o dostavljenom Nacrtu Odluke o linijskom gradskom i prigradskom prevoz putnika na teritoriji Opštini Bijelo Polje. Javnu raspravu vodio je Samedin Agović rukovodilac Službe za preduzetništvo i ekonomski razvoj sa saradnicom Tatjanom Krgušić savjetnicom I za preduzetništvo i saobraćaj.

Na javnoj raspravi bilo je 5 prisutnih, u toku trajanja javne rasprave vođen je zapisnik. Samedin Agović  je prezentovao Nacrt Odluke o linijskom gradskom i prigradskom prevozu putnika na teritoriji Opštini Bijelo Polje i na date primjdedbe, sugestije i prijedloge sa svojom saradnicom odgovarali na tražene odgovore.

Na pomenutoj raspravi učešće je uzeo Kojović Veljko napominjući jednu dobronamjernu sugestiju da već 20 godina na putnom pravcu Bijelo Polje Pavino Polje, nema nijednog uradjenog obilježenog autobuskog stajališta, i da se nadležni organ Opštine Bijelo Polje pozabavi sa tim u budućem periodu, vrlo je ugentno na prvom mjestu zbog bezbijednosti saobraćaja.

Zatim je objasnio jako teško stanje u linijskom prevozu naglašavajući da je došlo do prezasićenja u ovako otežanim uslovima i smatra da u januaru 2021 godine neće više ni biti linisjkog prevoza jer ne mogu više da rade u minusu.

Radi već 25 godina i u situaciji je da prekine, i smatra da linijski prevoz održava samo  15 %  ukupnog prevoza a 85% prevoza održava taksi prevoz.I u tako nelojalnog konkurenciji je nemoguće se održati i biti rentabilan.

Konkretno za Godijevo je išao Hidajet Kijamet imao liniju za Godijevo ali nije mogao da održi liniju jer su taksisti uzimali putnike bio je nerentabilan i otišao za Njemačku. Predlaže da ako se ne uključe i lokalna samouprava i inspekcijski organi da rade svoj posao i da sankcionisu taksiste ne postoji način daljeg opstanka.

Nenad Kuveljić se javio ispred svoje firme „King Star“ postavlja pitanje: Da li je moguće da u budućnosti kada dobiju tender da ih niko ne ometa na tim putnim pravcima koje dobiju? I da se poštuje razdaljina izmedju liniskog i taksi prevoza i da se uvede neka zaštita linija. Jer je nemoguće u ovakoj nelojalnoj konkurenciji. Da taksi prevoznici ne koriste cijene linijskog prevoza već taksimetar i da se za nepoštovanje uvedu sankcije.

U ovoj situaciji Kovid pandemije samo prvi razredi srednje skole pohadjaju školu  jako je malo djaka imaju troškove kao da je pun autobus i oni su nerentabilni traže neke subvencije od Opštine jer nemaju snage da održe linijski prevoz i da im omogući da normalno funkcionišu.

Taksisti uzimaju putnika tačno ispred autobusa sa cijenom od 50 centi, imaju popust na djake i penzionere ali teško da mogu uspjeti bez pomoći i podrške lokalne samouprave.

Na Zakon o javnom prevozu nemaju primjedbu, samo što njegova primjena nije kako treba.

Traže prijem kod Predsjednika, jer su se već više puta obraćali.

Školski kombiji vrše prevoz jer nema linijskog prevoza, predlaže da se uzme to u obzir i da se riješi, da se organizuje u mjestima gdje ga nema.

Vahidin Sijarić, predstavnik NVO „Orion“ : konstatuje da je situacija u javnom linijskom prevozu jako teška, kako je prosvetni radnik i putuje svaki dan u Ivanje u situaciji je da i sam vozi svoje kolege sopstvenim autom jer nemaju drugi prevoz. Predlaže da na neki način lokalna samourava učestvuje u sufinansiranju kao i u nekim drugim gradovima u CG gdje lokalne samouprave sufinansiraju prevoznike. Takodje traži da se obilježe stajališta i da se napravi signalizacija. Već 4 godine nema linijskog prevoza za Godijevo iako ima jako dobar asfalt, postoji Osnovna škola, prodavnice, dosta stanovništva starijeg i ne mogu da dodju do grada.

Treba naći rješenje da se organizuje linijski prevoz, da država ili Opština da subvenciju da bi se se linijski prevoz sprovodio kako treba.

Hamo Erović,mjestanin iz Bioče: istakao je da je firma Simon Vojaž  je radila jako dobro,  Opština Berane je bila  uvela zabranu auto taksi prevoznicima da  sat vremena prije i sat vremena kasnije polaska njegovih autobusa n nisu mogli saobraćati na linijama za koje je ovaj prevoznik dobio na konkursu za linijski prevoz. Ali kako je Simon u štrajku stanovnici sela Bioče i okoline nemaju nikakav  prevoz,  istakao je da prinudjen je da vozi svoju djecu i ostalu iz komšiluka u školu. Već su obavili razgovor sa DOO Novoprevoz oko organizovanja linije za Bioče, imaju spisak djaka i traže od lokalne samouprave da se nadje način da se organizuje prevoz na ovoj liniji.

Novo Konatar, DOO Novoprevoz:pored svih primjedbi prethodno pomenutih sa kojima se i sam slaže konstatuje da linije za Mojkovac nema, zatim Njegnjevo, Strojtanica i još nekih sela gdje je veliki broj satanovništva nema linijskog prevoza.

Traži da bude 50 % popust za djake, studente i penzionere.

Napominje da je linisjki prevoz toliko zapušten da sad bukvalno ide na štetu ne samo prevoznika nego i gradjana. Njegova situacija je vrlo teška konkretno navodi primjer da za 6-7 tura na odredjenoj liniji ima samo 20 e ukupno a za svaku turu ima troškove kao da radi u punom kapacitetu. Mnogo je sastanaka bilo na ovu temu a milimetar se niije odmaklo.

Sam mora da održava 10 autobusa i 10 vozača osigurava a bukvalno sjede  i nerade.

Pomenuti prijedlozi biće razmotreni i usvojeni sa realnim osnovama.

Svi učesnici rasprave su saglasni u jednom a to je da je situacija mnogo teška i traže hitan sastanak sa Predsjednikom Petrom Smolovićem da iznadju rješenje za budući način poslovanja, jer najavljuju otkazivanje svojih linija i bukvalno prekid linijskog prevoza na teritoriji Opštine Bijelo Polje.

 

  

Rukovodilac sektora za preduzetništvoi ekonomski razvoj

Samedin Agović