Komisija za raspodjelu sredstava za finansiranje projekata za mlade preduzetnike na osnovu člana 2 i 4 Odluke o načinu i postupku raspodjele sredstava za finansiranje projekata za mlade preduzetnike u 2024. godini („Sl. list CG - Opštinski propisi“, br. 55/24 ) r a s p i s u j e
J A V N I P O Z I V
za raspodjelu sredstava za finansiranje projekata za mlade preduzetnike
u 2024. godini
1. Pozivaju se nezaposlena lica do navršenih 30 godina života, evidencije Zavoda za zapošljavanje Crne Gore – filijala Bijelo Polje koja žele da pokrenu sopstveni biznis, a imaju prebivalište u Bijelom Polju, da dostave svoje prijave na Javni poziv.
Sredstva predviđena budžetom Opštine Bijelo Polje raspodjeljuju se za biznis planove koji doprinose ostvarivanju utvrđenih ciljeva u strateškim dokumentima, programima i planovima Opštine, a kojima se naročito:
• podstiče ekonomski razvoj opštine (povećanje zaposlenosti i kreiranje novih radnih mjesta, smanjenje sive ekonomije, razvoj lokalne zajednice, osvajanje novih tržišta i povećanje konkurentnosti, kreiranje nove ponude (inovativnost) itd);
• stvaraju uslovi i podstiče razvoj turizma i zanatstva (turistička valorizacija kulturnog potencijala, tradicije i kulturne posebnosti, te lokalne gastronomije, bogatija i raznovrsnija turistička ponuda, itd);
• doprinosi afirmaciji i valorizaciji kulturnog potencijala, tradicije i kulturne posebnosti opštine, podizanja nivoa kulture i očuvanja kulturne baštine;
• doprinosi očuvanju i zaštiti životne sredine,
• podstiče razvoj intelektualnih usluga.
1. Za sve nabrojane podsticaje Odlukom o budžetu opštine Bijelo Polje za 2024. godinu, kao i Odlukom o načinu i postupku raspodjele sredstava za finansiranje projekata za mlade preduzetnike u 2024. godini, predviđeno je ukupno 50.000,00 eura.
Nezaposlena mlada lica mogu konkurisati sa najviše jednim biznis planom.
Pravo učešća nemaju preduzetnici koji su po ranijim javnim pozivima koristili sredstva za podršku mladim preduzetnicima i po drugim javnim pozivima koristili sredstva gdje je davalac novčanih sredstava Opština Bijelo Polje.
Nezaposlena mlada lica mogu biti podržana novčanim sredstvima samo ukoliko prilikom registracije djelatnosti budu nosioci biznis plana, osnivači biznisa, izvršni direktori i kontakt osobe.
Maksimalni iznos dodijeljenih sredstava za biznis plan ne može iznositi više od 10 % od ukupnog iznosa predviđenog budžetom Opštine za podršku mladom preduzetništvu.
Nezaposlena mlada lica mogu konkurisati za ukupan iznos ili za dio sredstava za realizaciju aktivnosti iz biznis plana i dužna su da to naznače u prijavi na Javni poziv.
Nezaposlena mlada lica obavezuje se da će sve aktivnosti definisane biznis planom realizovati u periodu od 6 mjeseci od dana uplate opredijeljenih novčanih sredstava na žiro račun korisnika.
2. Javni poziv za raspodjelu sredstava za finansiranje projekata namijenjenih za mlade preduzetnike u 2024. godini otvoren je 15 dana od dana njegovog objavljivanja na web stranici i oglasnoj tabli Opštine Bijelo Polje.
3. Prijava na Javni poziv se podnosi Komisiji za raspodjelu sredstava za finansiranje projekata za mlade preduzetnike, na propisanom obrascu i predaje pisarnici Opštine Bijelo Polje.
4. Komisija u roku od 8 dana od dana objavljivanja Javnog poziva određuje „Dan otvorenih vrata“, radi informisanja aplikanata o svim pitanjima koji su od značaja za učešće na Javni poziv
5. U zapečaćenoj koverti nezaposlena mlada lica koje žele da pokrenu sopstveni biznis prilažu:
• prijavu za dodjelu bespovratnih sredstava,
• prijedlog biznis plana,
• potvrdu o nezaposlenosti sa evidencije Zavoda za zapošljavanje Crne Gore – filijala Bijelo Polje,
• izjavu podnosioca prijedloga projekta o pravnoj odgovornosti,
• izjavu podnosioca prijedloga biznis plana da će nakon potpisivanja ugovora dostaviti dokaz o registraciji djelatnosti,
• ovjerenu kopiju lične karte,
• tri štampane i jednu elektronsku verziju biznis plana na CD-u.
6. Biznis plan treba da sadrži:
• Osnovne podatke: Kratak opis biznis plana, Analiza tržišta, proizvoda i usluga, Lokacija,
• Predračun investicionih ulaganja;
• Sufinansiranje biznis plana (izvori finansiranja);
• Plan rashoda poslovanja;
• Projektovani bilans stanja;
• Projektovani bilans uspjeha;
• Zaključak;
• Prateća dokumentacija.
7. Eliminatorni kriterijumi za predloženi biznis plan:
• nedostatak formalnih uslova za kandidovanje biznis plana,
• da je po ranijim javnim pozivima koristio sredstva za podršku mladom preduzetništvu i po drugim javnim pozivima koristio sredstava gdje je davalac novčanih sredstava Opština Bijelo Polje,
• da mlado lice nije: nosilac biznis plana, osnivač biznisa, izvršni direktor i kontakt osoba,
• da biznis plan ne korespondira sa predloženim oblastima iz tačke 1 stav 2 Javnog poziva,
• da obuhvata aktivnosti iz nadležnosti Vlade Crne Gore, kao što je obrazovanje, zdravstvena, socijalna zaštita i slično,
• da se traže finansijska sredstva za kupovinu i raspodjelu humanitarne pomoći,
• da se isključivo temelji na jednokratnoj izradi, pripremi i štampanju knjiga, brošura, biltena, časopisa i slično, ukoliko objava takvih publikacija nije dio nekog šireg programa ili sveobuhvatnijih i kontinuiranih aktivnosti,
• da obuhvata aktivnosti koja se smatraju nezakonitim ili štetnim po okolinu i opasnost za ljudsko zdravlje.
8. U prihvatljive troškove za realizaciju aktivnosti iz biznis plana spadaju: kupovina mašina, tehnike, alata i opreme potrebne za obavljanje djelatnosti na koju se odnosi biznis plan.
U prihvatljive troškove ulazi i kupovina polovne opreme, ali samo u slučaju kada je njena nabavna vrijednost veća od 1000€. (Kod planirane nabavke opreme dostaviti predračune za budžetiranu opremu).
- kupovina mašina, tehnike, alata i opreme potrebne za obavljanje djelatnosti na koju se odnosi biznis plan. U prihvatljive troškove ulaze i kupovina polovne opreme, ali samo u slučaju kada nova oprema prelazi vrijednost bespovratnih sredstava koja se dodjeljuju,
- kupovina nove IKT (informaciono-komunikacione tehnologije) opreme ukoliko je ista neophodna za obavljanje djelatnosti za koju se konkuriše,
- kupovina softvera ukoliko je isti neophodan za obavljanje djelatnosti za koju se konkuriše,
- knjigovodstvene usluge najviše za period trajanja projekta, ali iznos troškova mjesečno ne smije biti veći od 50,00 eura,
- marketinške aktivnosti i oglašavanje (izradu i održavanje Web stranice) u ukupnom iznosu najviše do 10%prihvatljivih troškova,
- nabavka sirovine i repromaterijala u skladu sa potrebama poslovanja. Ovi troškovi će biti prihvatljivi ukoliko direktno utiču na nesmetano poslovanje korisnika. (Kupovina sirovina se može pokriti samo jednom, kao jednokratna kupovina zaliha na početku realizacije biznis plana).
U neprihvatljive troškove za realizaciju aktivnosti iz biznis plana spadaju:
- troškovi registracije poslovnog subjekta,
- kazne, novčane kazne i parnični troškovi,
- carine i uvozni troškovi i sve druge slične naknade,
- porezi i doprinosi,
- doprinosi u naturi,
- dugovi i pokrića gubitaka ili dugovanja, te pristigle kamate,
- potraživanja koja se finansiraju za druge poslove,
- kupovina nepokretnosti (zemlje i objekata),
- izgradnja objekata, adaptacija (građevinski radovi) i renoviranje objekata i prostorija,
- kupovina telefonskih i mobilnih uređaja,
- podzakup prostora,
- najam/leasing vozila i opreme,
- studije, istraživanja, članarine,
- troškovi puta i dnevnica osoblja, službena putovanja,
- kupovina transportnih vozila čija je namjera pružanje usluga izvan sopstvene proizvodnje podnosioca predloga projekta i/ili kupovina bili kojih transportnih vozila koja se neće koristiti u aktivnostima predloženog poslovanja.
Komisija na prvoj sjednici blagovremeno otvara podnijete zapečaćene koverte nakon isteka roka za podnošenje prijava na Javni poziv. Ako utvrdi da podnosilac prijave nije dostavio svu dokumentaciju propisanu ovom Javnim pozivom, Komisija poziva podnosioca da nedostatak otkloni odmah, a najkasnije u roku od tri dana od dana prijema poziva. Ukoliko podnosilac ne otkloni nedostatak u ostavljenom roku, Komisija će zaključkom odbaciti prijavu.
10. Korisnik finansijskih sredstava nakon realizacije aktivnosti definisanih biznis planom u trajanju od 6 mjeseci, u obavezi je da nastavi svoju privrednu aktivnost najmanje 12 mjeseci nakon završetka biznis plana. U postupku praćenja realizacije projekta (18 mjeseci), nadležna Komisija može zatražiti ispunjenje ugovorenih obaveza u primjerenom roku, jednostrano raskinuti ugovor i tražiti povraćaj uplaćenih sredstava ukoliko korisnik novčanih sredstava kojem su dodijeljena sredstva ne izvršava ugovorene obaveze ili odobrena sredstva ne koristi u skladu sa potpisanim ugovorom odnosno aneksom, pa će Komisija kompletnu dokumentaciju uputiti na dalju nadležnost.
11. Kriterijumi za bodovanje biznis planova za dodjelu sredstava su:
- Podnosilac prijave ima reference i kapacitete za uspješnu realizaciju biznis plana,
- Inovativni aspekt biznis plana,
- Ciljevi plana su mjerljivi, realni i vremenski određeni,
- Sufinansiranje biznis plana,
- Budžet biznis plana realno prikazan i usklađen sa aktivnostima,
- Održivost biznis ideje.
12. Na postupak bodovanja, utvrđivanja rang liste, donošenja i objavljivanja odluke o raspodjeli sredstava, zaključivanje ugovora, praćenja realizacije biznis plana i druga pitanja shodno se primjenjuju odredbe Odluke o kriterijumima, načinu i postupku raspodjele sredstava za finansiranje projekata nevladinih organizacija („Sl. list CG – Opštinski propisi“, br. 4/17).
13. Informacije o svim pitanjima od značaja za Javni poziv mogu se dobiti svakog radnog dana od 9 – 11 časova u Kancelariji za mlde u Sportskoj hali u Nikoljcu. Pitanja je moguće postaviti telefonskim putem (na broj kontakt osobe Mirha Kasumović +38269/371-533) do kraja Javnog poziva.
Predsjednik Komisije
Haris Malagić
Javni poziv za raspodjelu sredstava za finansiranje projekata za mlade preduzetnike u 2024. godini
Prijava sa modelom biznis plana za mlade za 2024. godinu
Izjava o registraciji za mlade za 2024. godinu
Izjava o pravnoj i krivničnoj odgovornosti za mlade za 2024. godinu